Treść statutu

STATUT 
MIEJSKIEJ PRACOWNI URBANISTYCZNEJ 
W TORUNIU 
 
Rozdział 1 
Postanowienia ogólne 
 
§1.1. Miejska Pracownia Urbanistyczna w Toruniu , zwana dalej Pracownią, jest jednostką budżetową Gminy Miasta Toruń i działa na podstawie:
1)      ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r Nr 142, poz. 1591 z późn . zm.);
2)      ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.);
3)      ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104 
z późn. zm.);
4)      uchwały Nr 275/99 Rady Miejskiej Torunia z dnia 29 lipca 1999 roku w sprawie przekształcenia zakładu budżetowego o nazwie Miejska Pracownia Urbanistyczna
w Toruniu w jednostkę budżetową o tej samej nazwie;
5)      niniejszego Statutu.
 
§2.1. Nazwa jednostki brzmi „Miejska Pracownia Urbanistyczna w Toruniu”.
2. Siedzibą Pracowni jest miasto Toruń.
 
 
Rozdział 2 
Przedmiot i zakres działania Pracowni 
 
§ 3.Przedmiotem działania Pracowni jest wykonywanie prac projektowych w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego miasta Torunia i innych prac projektowych z zakresu gospodarki przestrzennej miasta, a w szczególności:
 
1) sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze  miasta;
2) analiza i ocena aktualności „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Torunia” oraz sporządzanie jego zmian;
3) prowadzenie prac planistycznych z zachowaniem czynności formalno-prawnych związanych ze sporządzaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta oraz „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Torunia”;
4) sporządzanie i zlecanie na zewnątrz studiów i opracowań specjalistycznych do planów miejscowych sporządzanych przez Pracownię;
5) sporządzanie koncepcji ogólnomiejskich, analiz, studiów związanych ze strategią przestrzennego rozwoju miasta;
6) sporządzanie analiz i koncepcji programowo-przestrzennych dla wybranych obszarów miasta;
7) sporządzanie opinii urbanistycznych i udzielanie informacji w zakresie planowania przestrzennego Prezydentowi Miasta Torunia, jednostkom organizacyjnym Urzędu Miasta Torunia oraz gminnym jednostkom organizacyjnym;
8) wydawanie zainteresowanym wyrysów i wypisów z uchylonych lub nieobowiązujących planów miejscowych;
9) współpraca merytoryczna z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla przedsięwzięć
o charakterze publicznym poza granicami administracyjnymi miasta, a związanych funkcjonalnie z jego obszarem;
10) formułowanie wniosków i opinii miasta do planów miejscowych oraz innych opracowań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, sporządzanych przez gminy sąsiednie, samorząd województwa i administrację rządową;
11) sporządzanie co najmniej raz w czasie kadencji Rady Miasta Torunia analizy zmian
w zagospodarowaniu przestrzennym miasta;
12) prowadzenie rejestrów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
13) przechowywanie i ewidencja planów, opracowań i innych dokumentów z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego;
14) wykonywanie innych zadań wskazanych przez Prezydenta Miasta Torunia związanych
z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym miasta.
15) świadczenie odpłatne usług projektowych w zakresie zagospodarowania przestrzennego.
 
Rozdział 3 
Struktura organizacyjna Pracowni 
 
§4.1. Pracownią kieruje oraz reprezentuje ją na zewnątrz dyrektor.
2. Dyrektora zatrudnia i zwalnia Prezydent Miasta Torunia.
3.Dyrektor może zatrudnić jednego zastępcę dyrektora po uzgodnieniu z Prezydentem Miasta Torunia.
4. Uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do dyrektora Pracowni wykonuje Prezydent Miasta Torunia.
5. Dyrektor realizuje zadania Pracowni na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Torunia.
 
§5.1. Dyrektor Pracowni uprawniony jest do wykonywania czynności prawnych
w granicach pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Torunia.
2. Dyrektor Pracowni ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie postanowień niniejszego Statutu.
 
         §6.1. W skład Pracowni wchodzą:
 
1) zespół generalnego projektanta;
2) zespoły urbanistyczne;
3) zespół branżowy;
4) obsługa administracyjna, księgowa i prawna.
         2. Zespołem generalnego projektanta kieruje z-ca dyrektora Pracowni; zespołami urbanistycznymi kierują kierownicy zespołów podlegający z-cy dyrektora Pracowni,
a obsługa administracyjna, księgowa i prawna podlega dyrektorowi Pracowni.
 
         § 7.1. Regulamin organizacyjny Pracowni zatwierdza Prezydent Miasta Torunia na wniosek dyrektora Pracowni.
 
         2. Dyrektor Pracowni może tworzyć i likwidować stanowiska pracy w ramach zatwierdzonej struktury organizacyjnej.
 
Rozdział 4 
Zasady gospodarki finansowej Pracowni 
 
         § 8.1. Mienie Pracowni jest mieniem komunalnym, do którego stosuje się przepisy ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r Nr 142 , poz. 1591
z póź. zm).
         2. Pracownia zarządza powierzonym mieniem; zapewnia jego ochronę i należyte wykorzystanie.
 
         § 9.1. Pracownia prowadzi działalność na podstawie rocznych planów finansowych.
         2. Roczny plan finansowy sporządza dyrektor Pracowni.
        
         § 10.1. Pracownia prowadzi rachunkowość i sporządza na jej podstawie sprawozdania finansowe w oparciu o przepisy obowiązujące dla jednostek budżetowych.
         2.Pracownia posiada własny rachunek bankowy.
 
Rozdział 5 
Nadzór i kontrola nad działalnością Pracowni 
 
         § 11. Nadzór i ocenę działalności Pracowni i dyrektora dokonuje Prezydent Miasta Torunia.
 
         § 12. Nadzór nad prowadzoną przez Pracownię gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta Torunia.
 
         § 13.1. Za zorganizowanie i prawidłowe działanie kontroli wewnętrznej oraz audytu wewnętrznego, a także należyte wykorzystywanie wyników kontroli oraz audytu odpowiedzialny jest dyrektor Pracowni.
         2. Czynności kontrolne w zakresie swojego działania wykonują także z-ca dyrektora, kierownicy zespołów urbanistycznych oraz główny księgowy.
 
Rozdział 6 
Postanowienia końcowe 
 
§ 14.1. Zmiany i uzupełnienia do niniejszego statutu mogą nastąpić w drodze Uchwały Rady Miasta Torunia.
2. Z dniem wejścia w życie niniejszego statutu traci moc statut nadany uchwałą
Nr 275/99 Rady Miejskiej Torunia z dnia 29 lipca 1999r.
 
 
 
___________________________________________________________________________
1 Niniejszy Statut stanowi załącznik do uchwały nr 1029/06 Rady Miasta Torunia
z dnia 18 maja 2006r. w sprawie nadania statutu Miejskiej Pracowni Urbanistycznej
w Toruniu i uwzględnia zmianę wprowadzoną uchwałą nr 444/16 Rady Miasta Torunia z dnia 27 października 2016r. w sprawie zmiany statutu Miejskiej Pracowni Urbanistycznej
w Toruniu.

Wytworzył: Iwona Gorzkiewicz (12 kwietnia 2008)
Opublikował: Iwona Gorzkiewicz (12 kwietnia 2008, 15:16:39)

Ostatnia zmiana: Tomasz Łepkowski (23 maja 2017, 13:40:31)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4478

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij